23. August 2012

New old Shelves - Neues altes Regal

Summer time is always time for change.
During the year I've "collected" a lot of things that could be suitable for my still lifes. I found them on holiday, at the farmer's markets (fruit, vegetables, boxes etc.), in the post (cardboard parcel), at the supermarket, on the flea market (china), even in the skip refuse (tiles, stones) or at friends. O:-)
Up to now they have been spread over the whole studio and of course they've stood in my way more and more.
Yesterday I cleaned my studio because a lot of paintings and the display were in the kitchen - the best opportunity to change something...
You should have seen us carrying the bookcase through our area. Some kids asked us, if we moved out. O:-)
Now, it's here. Perhaps you recognize some of the subjects from my paintings...

Die Sommerzeit ist immer Zeit zur Veränderung.
Während des Jahres habe ich viele Dinge gesammelt, die für meine Stillleben passend sein könnnten. Ich fand sie im Urlaub, auf dem Wochenmärkten (Früchte, Gemüse etc.), in der Post (Pappkarton), im Supermarkt, auf dem Flohmarkt (Porzellan), sogar im Sperrmüll (Kacheln, Steine) oder bei Freunden. O:-)
Bisher haben sie sich über das gesamte Atelier verteilt und natürlich standen sie mir immer mehr im Weg.
Gestern habe ich mein Atelier gewischt, weil viele Gemälde und das Display in der Küche waren - die beste Gelegenheit etwas zu verändern...
Ihr hättet uns sehen sehen sollen, als wir das Regal durch das Viertel trugen. Einige Kids haben uns gefragt, ob wir auszögen. O:-)
Nun ist es da. Vielleicht erkennt ihr einige Objekte von meinen Bildern...


1 Kommentar: